#160530
#Opleiding #Commercieel

Uw Sociale Media Strategie in één dag: succesvol actief op sociale media met een plan!

Efficiënt en rendabel werken met social media

Omschrijving

Hoe social media op strategische wijze implementeren in uw bedrijf?

Over het inzetten en het gebruiken van sociale media, en hoe u er als bedrijf mee om moet gaan, is al heel wat gezegd, maar toch zijn tal van bedrijven nog op zoek hoe ze social media op strategische wijze moeten implementeren. Het identificeren van doelgroepen, de plaats van social media in het marketingcommunicatieplan, het belang van een social strategie, de keuze van sociale media, ...

 

Een succesvolle sociale media strategie zorgt voor richting, doeltreffende berichten, het gebruiken van de juiste toolbox. Een strategie stelt u als bedrijf in staat het gebruik van sociale media correct te evalueren en bij te sturen. Met als resultaat een grotere betrokkenheid van uw doelgroepen.

 

 

Geen resultaten zonder visie!

 

Naast uw algemene marketingplan is het ook belangrijk een concreet plan te hebben voor je social media marketing.

In deze opleiding maakt u stap per stap samen met de trainer een strategie zodat u sneller, efficiënter en rendabeler kan werken met social media voor uw marketingdoelen.

 

De training leert u strategisch en dus rendabel met social media te werken. U leert tijdsefficiënt te werken en uw doelstellingen, ook op langere termijn, bereiken.

 

U bouwt met de trainer hands-on aan de strategie voor uw eigen organisatie.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze opleiding is bestemd voor mensen die reeds een basiskennis hebben van social media en deze ook reeds gebruiken. En voor wie al met social media marketing in zijn/haar organisatie bezig is, en wil werken aan een efficiënte en rendabele strategie.

Zijn sociale media nog nieuw voor u? Dan is deze opleiding nog niet voor u van toepassing. We verwijzen dan graag door naar de specifieke social media opleidingen in ons aanbod.

Voorkennis

Basiskennis van een sociale media

Bijkomende info

 

Methodologie

Interactieve training. U bouwt met de trainer hands-on aan de strategie voor uw eigen organisatie.

Programma

  • Wat, hoe en waarom van een social media strategie
  • Vooronderzoek en nulmeting
  • Social media mix bepalen met primaire, secundaire en tertiaire kanalen
  • Aflijnen van doelstellingen per medium
  • Doelgroepenbepalingen en persona's ifv targeting & adverteren
  • Beslissen welke USP's u op uw social media vooral zal uitspelen
  • Contentplan: systeem om creatieve en boeiende onderwerpen te bepalen zodat je een echte en hechte community kan bouwen
  • Mediaplan: interval en timing voor posten per kanaal bepalen volgens eigen statistieken
  • ....
Datum Startuur Einduur
donderdag 18/10/2018 13:30 16:30
vrijdag 26/10/2018 13:30 16:30

Data en prijzen onder voorbehoud van onverwachte wijzigingen.

Locatie

  • SBM Gent
  • Tramstraat 63
  • 9052 Zwijnaarde
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078/353 653
  • F: 050/403061
  • info@syntrawest.be

prijsinfo

2016-530-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Veerle De Jaegher is al sinds 2010 actief als trainer, coach en adviseur in social media strategie en marketing. Vanuit haar praktijkervaring met zowel kleine als grote bedrijven die begeleid worden in efficiënter en rendabeler werken met social media marketing, ontwikkelde ze ook trainingen hierover.