Starten met digitale marketing


Leer de basics in adverteren met Google en Facebook en werken in Google Analytics
#200264
#Mixed Klassikaal #Commercieel

Omschrijving

U bent geen marketing professional, maar u wilt toch leren werken met Google en Facebook, de meest gebruikte Digitale Marketingkanalen? Bent u er nog niet uit of u dat zelf wilt doen of dit aan een externe partij wilt uitbesteden?

Volg dan dit traject voor starters en u leert de basics! U gaat aan de slag met:

  1. Google Ads: leer Google advertenties (SEA) opmaken
  2. Google Analytics: leer een account opzetten, data structureren, analyses maken, …
  3. Facebook Advertising: leer Facebook advertenties opzetten

U kunt ervoor kiezen om elk van deze topics apart te volgen (contacteer Lieselotte   Lieselotte.Uijttenhove@sbm.be).

Voor wie is deze opleiding bestemd?

U bent geen marketing professional maar ambieert een functie in (digitale) marketing. Of u bent zaakvoerder en wilt de basics kennen. Omdat u er zelf mee aan de slag wilt. Of omdat u met kennis van zaken met een externe partij in zee wilt gaan.

Programma

1. Starten met Google Ads: leer de basics in het opzetten van Google advertenties

Topics in deze module:

  • SETUP. U leert uw Google Ads profiel te beheren en de juiste koppelingen te maken met Google Search Console, Google Analytics, YouTube, …
  • BIEDINGSSYSTEEM. U krijgt inzicht in het biedingssysteem, zodat u weet op welke vlakken u moet ingrijpen om een hogere positie in de zoekresultaten te behalen.
  • ZOEKWOORDENONDERZOEK. U leert werken met de zoekwoordplanner en hoe u via zoekwoordopties het juiste verkeer naar uw website kan aantrekken.
  • CAMPAGNES & ADVERTENTIEGROEPEN. U leert campagnes opzetten in het zoek- & displaynetwerk. Hierbij bespreken we uitgebreid de structuur van Google Ads en hoe u het best uw campagnes opbouwt.
  • CAMPAGNES OPZETTEN. U leert campagnes op te zetten in het zoek- & displaynetwerk. Daarnaast bespreken we ook hoe u activerende advertenties kan opmaken.
  • CONVERSIES. U leert werken met conversies en hoe u deze op uw website kan tracken via Google Tag Manager.
  • DOELGROEPEN. U leert werken met doelgroepen & remarketing. We bespreken de verschillende mogelijkheden tot heractivatie van uw doelgroep.
  • ANALYSE & RAPPORTAGE. U leert werken met rapporten en krijgt inzicht in de veiling. Hierdoor optimaliseert u uw campagnes en verslaat u uw concurrenten.
  • GEDEELDE BUDGETTEN. U leert werken met gedeelde budgetten zodat uw campagnes maximaal worden ingezet in het Google Ads netwerk.
  • RAPPORTEN. U leert gebruik te maken van aangepaste rapporten in Google Ads.

2. Starten met Google Analytics: leer de basics: een account opzetten, data structureren, analyses maken, …

    Topics in deze module:

  • INTRODUCTIE. Wat is Google Analytics en hoe werkt het?
  • SETUP, WEERGAVES EN FILTERS. U leert op een goede manier data te verzamelen. Hierbij kijken we naar filters, maken we de koppeling Google Search Console, Google Ads, …
  • BASIS RAPPORTEN & DASHBOARDS. We bekijken de 4 basisrapporten en leren werken met dimensies en statistieken. Daarnaast bespreken we ook de belangrijkste items zodat u de resultaten juist leert interpreteren en leert werken met dashboards.

3. Starten met Facebook advertising: leer de basics in het opzetten van Facebook advertenties

    Topics in deze module:

  • SETUP. U leert werken met de Facebook bedrijfsmanager en we installeren de Facebook tracking pixel.
  • CONTENTKALENDER. U leert werken met een contentkalender voor sociale media berichten en betalende advertenties.
  • DOELSTELLINGEN. U leert werken met de verschillende doelstellingen in Facebook volgens het See-Think-Do-Care model van Google.
  • TYPE ADVERTENTIES. U leert werken met de verschillende type advertenties en u krijgt tips en tricks voor uw campagnes.
  • RAPPORTAGE. U leert werken met campagne tracking en u eert verschillende aangepaste rapporten op te maken om uw marketinginspanningen beter te analyseren en te begrijpen.

Deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner SBM, cvba Skilliant.

Lesdata

Datum Startuur Einduur
Kies eventueel een andere locatie of tijdstip

Data onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.

Deze opleiding wordt aangeboden als mixed klassikaal. Dit betekent dat de klassikale les gestreamd wordt voor cursisten die van thuis volgen. De klasgroep bestaat dus zowel uit cursisten die de les ter plaatse volgen als cursisten die van thuis uit volgen. Maak uw keuze via locatie/tijdstip onder de prijs.

Locatie

  • Syntra West Brugge
  • Spoorwegstraat 14
  • 8200 Brugge
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078/353 653
  • Sofie@syntrawest.be

Prijsinfo

Corona?! Die bederft bij SBM uw leerhonger nooit.

Eenvoudig: dan wandelt iedereen online binnen! Het is alsof u fysiek in de zaal aanwezig bent. U interageert met uw trainer en met uw medetrainees. En u krijgt meteen antwoord op uw vragen.

Onwennig met technologie? Hoeft niet: de software die u van ons krijgt, is bijzonder gebruikersvriendelijk. En komt met de begeleiding en ondersteuning waar u om vraagt. Wees Corona te slim af. Boek nu bij SBM, waar het virus geen spelbreker meer is.

Vragen? Collega Kevin zorgt voor antwoorden (mail kevin@sbm.be of bel 078 35 36 38).