#120118
#Opleiding #Commercieel

Social media professional


Wat kan je als social media professional en communitymanager betekenen voor een bedrijf?

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

Met deze opleiding willen we deelnemers de kans geven om op een actieve manier een social media marketingplan uit te werken onder intensieve begeleiding. Daarnaast leer je om social media toe te passen op het HR-beleid van een onderneming zodat je ook daarin bedrijven kan begeleiden.

Omschrijving

Social media, je kan er niet meer omheen. Ook voor bedrijven wordt het steeds belangrijker om aanwezig te zijn.

De vraag naar social media professionals en communitymanagers is dan ook de laatste tijd enorm gestegen. Bedrijven willen belangrijke doelgroepen aan zich binden en zijn steeds vaker bezig met het opbouwen en onderhouden van een waardevolle community. De kennis en expertise ontbreken echter vaak.
De behoefte verschilt per bedrijf; het varieert van een platform specialist die alles van Facebook of LinkedIn weet, tot een ervaren change manager om de organisatie mee te krijgen.

Wil je hen als professional helpen om op een strategisch manier gebruik te maken van social media? Wil je hen op weg zetten om social media te integreren in hun marketing- en communicatieplan? Of ben je als communicatie-, IT- of marketingmedewerker misschien zelf al actief op een of andere sociaalnetwerksite, maar eerder ad hoc? Dan is deze gecertificeerde avondopleiding beslist iets voor jou!

Voor wie is deze opleiding bestemd?

  • Startende consultants - professionals
  • communicatie-, IT- en marketingmedewerkers KMO's.

Voorkennis

  • Basiskennis PC gebruik
  • Noties van social media zoals Facebook, Linkedin, YouTube, ...
  • Goed overweg kunnen met internet en internetgebruik

Toelatingsvoorwaarden

Je hebt minimum 1 jaar werkervaring op een communicatieafdeling
OF
Je hebt minimum 1 jaar werkervaring op een marketingafdeling
OF
Je hebt minimum 1 jaar werkervaring als als IT-consultant
OF
je bent afgestudeerd en geslaagd in een opleiding marketing, communicatie, IT, bacherlor/master in een talenopleiding.

Programma

  • Social media landschap: geschiedenis en trends (4u)
  • Marketingstrategie & beleid (12u)
  • Content creatie (32u)
  • Copywriting voor social media (8u)
  • Contentplanning (8u)
  • Social advertising (8u)
  • Monitoring (4u)
  • Privacy & wetgeving (4u)
  • Gastspreker of bedrijfsbezoek (4u)
  • Begeleiding eindproef (4u)
  • Examen (4u)
  • Eindproef (4u)