#180322
#Opleiding #Commercieel

Roadmap Managen, Coachen & Trainen van buitendienstverkopers (als individu en als team) NIEUW

Omschrijving

Sales coaching moet duurzaam zijn

Het is bijna onmogelijk om op directie- en managementniveau iemand te vinden die niet gelooft in de doeltreffendheid van sales coaching. Uit elk onderzoek blijkt dat coaching van de buitendienstverkopers als de belangrijkste rol van de sales manager wordt geduid om de verkoopcijfers te verbeteren.

Enkele opvallende cijfers uit een rondvraag

  • 74% van de bedrijven zegt dat coaching de belangrijkste taak is van hun sales manager(s)
  • Bedrijven die coaching ondersteunen verhogen hun sales met gemiddeld 19%
  • Bedrijven die hun sales managers training voor coaching van in-the-field medewerkers faciliteren, ervaren een rendement op de investering x 4
  • 46% van de buitendienstmedewerkers zeggen dat coaching door hun sales manager één van de beste manieren is om hun sales vaardigheden te versterken
  • Meer dan 60% van de buitendienstmedewerkers vertrekken bij hun organisatie omdat hun sales manager een slechte coach is
  • De gemiddelde sales manager besteedt 20% van zijn/haar tijd aan coaching van medewerkers

Valt het u ook op? Het laatste cijfer en het eerste cijfer... Er klopt iets niet. Als bijna iedereen het erover eens is dat sales coaching super belangrijk is om meer te verkopen, waarom investeren bedrijven er dan zo weinig in?

Bovendien is "20% van de tijd" een genereus cijfer als u weet dat de meeste bedrijven geen gestructureerd coaching programma hebben. Op de vraag gesteld aan sales managers, krijgt u vaak het antwoord: ja natuurlijk coach ik mijn team. Terwijl de buitendienstmedewerkers u zeggen: coaching? Nee, niet bij ons, ik sta er alleen voor...

Sales coaching moet duurzaam zijn. Het betekent "upskilling" van uw verkopers, d.w.z. de commerciële productiviteit van uw verkopers blijven trainen, zodat het een tweede natuur van ze wordt. Weten hoe en wanneer een individueel coachinggesprek met uw verkoper in te plannen, welke leiderschapsstijl te hanteren, hoe een individueel actieplan voor uw verkoper op te stellen, ... Uw verkopers zullen er niet meer aan twijfelen dat ze gecoacht worden, ze zullen willen oefenen om steeds meer deals binnen te halen, hun zelfvertrouwen zal toenemen en ze zullen precies weten wat er van hen gevraagd wordt.

Roadmap managen, coachen & trainen van buitendienstverkopers

U leert in deze presentatiedag welke elementen deel uitmaken van een gestructureerd management en coaching plan om uw buitendienstverkopers aan te sturen. Ondermeer volgende topics komen aan bod:

  • de commerciële productiviteit van uw buitendienstmedewerkers optimaliseren
  • welke leidinggevende stijlen u kunt hanteren
  • hoe u uw buitendienstmedewerkers evalueert en coacht
  • hoe u een persoonlijk actieplan opstelt voor elke medewerker
  • hoe u intern communiceert en rapporteert

Lees ook: https://www.bloovi.be/nieuws/detail/wie-bezig-is-met-sales-moet-een-communicatieve-mastermind-zijn

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Sessie bestemd voor wie verantwoordelijk is voor het begeleiden en coachen van een ploeg van commerciële buitendienstmedewerkers.

Doel is de inzichten en kennis van de deelnemer zodanig vergroten dat hij of zij na de training in staat is van:

  • een beeld te krijgen van zijn eigen functioneren ten opzichte van wat van een goede coach wordt verwacht
  • de inspanningen van zijn medewerkers te evalueren in functie van de verwachte resultaten
  • een beter inzicht te krijgen in hoe commerciële medewerkers op een positieve manier kunnen gestimuleerd worden om hun functie optimaal uit te voeren

Programma

Roadmap managen, coachen & trainen van buitendienstverkopers (als individu en als team)

U leert in deze presentatiedag welke elementen deel uitmaken van een gestructureerd management en coaching plan om uw buitendienstverkopers aan te sturen. Ondermeer volgende topics komen aan bod:

  • de commerciële productiviteit van uw buitendienstmedewerkers optimaliseren
  • welke leidinggevende stijlen u kunt hanteren
  • hoe u uw buitendienstmedewerkers evalueert en coacht
  • hoe u een persoonlijk actieplan opstelt voor elke medewerker
  • hoe u intern communiceert en rapporteert

Lees ook: https://www.bloovi.be/nieuws/detail/wie-bezig-is-met-sales-moet-een-communicatieve-mastermind-zijn

Datum Startuur Einduur
dinsdag 09/10/2018 09:00 12:30
dinsdag 09/10/2018 13:30 17:00

Data en prijzen onder voorbehoud van onverwachte wijzigingen.

Locatie

  • SBM Gent
  • Tramstraat 63
  • 9052 Zwijnaarde
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078/353 653
  • F: 050/403061
  • info@syntrawest.be
2018-322-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Filip Locquet stond in de praktijk als sales professional, eerst als commercieel bediende, nadien als in-the-field verkoper & sales manager in sectoren zoals voeding, textiel, meubelen, industrie en bouw.

Als Training Manager bij Mercuri koppelde hij deze praktische bagage aan zijn passie voor het overbrengen van kennis, ervaring en attitude. Hij was daarbij tevens verantwoordelijk voor ontwikkeling & verkoop van sales trainingen.

Filip is zaakvoerder van Alpha-Consult en traint commerciële medewerkers in operationele én leidinggevende functies, en ook niet-commerciële profielen (techniekers, service engineers,...) die in contact met klanten staan. De klemtoon ligt hierbij op het ontwikkelen van blijvende vaardigheden.

Lees ook: https://www.bloovi.be/nieuws/detail/wie-bezig-is-met-sales-moet-een-communicatieve-mastermind-zijn