#180426
#Opleiding #Commercieel

Marketing Workshop - Doeltreffende e-mailcampagnes opzetten in Flexmail NIEUW

Introductie

E-mail marketing Snel & Eenvoudig - Ontwerp ijzersterke e-mailcampagnes met automation

HYPER GEPERSONALISEERD

E-mailmarketing is tegenwoordig niet meer synoniem voor het sturen van massamailings. Met Flexmail zet U hyper-gepersonaliseerde en gerichte campagnes op voor ieder doelpubliek. Krijg visueel zicht op uw doelgroepen en het gedrag van uw contacten.

ADVANCED AUTOMATION

E-mail is niet het eerste en ook niet het laatste touchpoint in de levenscyclus van uw contact. Met de Flexmail marketing automation zet u snel en eenvoudig complexe scenario's op om uw contacten op cruciale momenten van de perfecte boodschap te voorzien.

MINDER TRAINING, SNELLER RESULTAAT

Een betrokken doelpubliek opbouwen is vaak complex én tijdrovend. De tools om uw doel te bereiken moeten net gebruiksvriendelijk en overzichtelijk zijn. Flexmail doet wat u vraagt en groeit mee met uw strategie. Starten kan in dagen, niet maanden. Dat betekent voor u: minder training en sneller resultaat.

Omschrijving

Doetreffende e-mailcampagnes opzetten in Flexmail

Tijdens deze strategische training leer je op een nieuwe manier kijken naar e-mail design. Tijdens een inspirerende sessie bekijken we uit welke elementen een doeltreffende e-mailcampagne bestaat.

Aan de hand van voorbeelden ontdek je welke blikvangers je best in je e-mailbericht implementeert, zodat jouw e-mailcampagne de maximale impact behaalt in de inbox van je contacten. Daarna gaan de deelnemers zelf aan de slag in Flexmail om de opgedane kennis in de praktijk om te zetten.

Onze trainer trekt voldoende tijd uit om jouw strategie, resultaten en berichten mee te evalueren, zodat de deelnemers de training afronden met concrete actiepunten die meteen toegepast kunnen worden.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Marketeers die een basiskennis hebben van de functionaliteiten van Flexmail en hun eigen berichten, campagnes en resultaten willen optimaliseren. Voorafgaand aan de training wordt er gepeild naar de individuele verwachtingen om te bepalen of de opleiding aansluit bij het huidige kennisniveau.

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

  • Je weet hoe een succesvol opt-in scenario eruit ziet
  • Je bent in staat een strategie met verschillende types e-mailcommunicatie uit te werken
  • Je bent in staat je contacten op te splitsen in specifieke doelgroepen met behulp van segmentatie,
  • interessegroepen en voorkeuren
  • Je weet uit welke elementen een doeltreffend e-mailbericht is opgebouwd
  • Je weet hoe je elementen als content en call to actions kan optimaliseren voor de beste resultaten
  • Je leert welke aspecten bijdragen aan een optimaal resultaat voor je campagnes

Programma

  • Het opzetten van een doeltreffend e-mailmarketingplan
  • Nieuwe contacten werven met een overtuigend opt-in scenario?
  • Contacten segmenteren in specifieke doelgroepen op basis van contactinformatie, interessegroepen en voorkeuren
  • Hoe bouw je een relatie op met je contacten?
  • Vanuit welke structuur dien je een bericht op te bouwen?
  • Wat zijn conversion killers in e-mailberichten?
  • Praktijkoefening: Een e-mailbericht aanmaken volgens de regels van de kunst
  • De anatomie van een succesvolle e-mailcampagne
  • Brainstorm: hoe voldoet jouw strategie aan onze checklist?
2018-426-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Frederik Delfosse combineert een ruime ervaring als docent, coach en trainer met de functie van zaakvoerder in een digitaal marketingbureau.

Hij is een echte digital expert en kan zijn kennis op een zeer systematische en praktische manier overbrengen.