#040817
#Opleiding #Commercieel

Marketing- en sales assistant

Omschrijving

Er is meer dan een aantrekkelijke verpakking nodig om je product te verkopen. En om je klanten te behouden, is er meer nodig dan een degelijke service. Hoe breng je je product of dienst het best aan de man? Pas je de nieuwste marketingknepen toe? Ken je de concurrentie?

Wil je hierop de juiste antwoorden, kies dan nu voor de opleiding Marketing- en sales assistent. Deze tweejarige opleiding biedt je het broodnodig inzicht in alle aspecten van de marketingmix, met aandacht voor planning en strategie.

Na de opleiding ben je in staat om jouw product of dienst commercieel succesrijker te maken via een toekomstgerichte strategie.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

  • Medewerkers die beroepshalve rechtstreeks of onrechtstreeks betrokken zijn bij de commerciële beleidsvorming, maar geen specifieke commerciële vorming genoten hebben.
  • Medewerkers die voor het eerst met sales en marketing geconfronteerd worden.
  • Medewerkers uit niet-commerciële functies en/of met een technische achtergrond die in contacten met andere afdelingen of ondernemingen nood hebben aan een commerciële basiskennis.
  • Verkopers of personen uit commerciële deeldomeinen die zich willen bijscholen of updaten op vlak van sales en marketing.

Programma

Jaar 1

  • Introductie tot het beroep (4 uren)
  • Marketingconcept (8 uren)
  • Marketingmix: (60 uren)
  • Prijszetting / prijspositionering tov concurrentie
  • Productbeleid: welk product voor welke doelgroep?
  • Plaats: distructie, locatie: waar ga ik mijn producten verdelen en hoe?
  • Promotie
  • Marktonderzoek (28 uren)
  • Verkooptechnieken (20 uren)
  • Presentatietechnieken (8 uren)

Jaar 2

  • Eindwerkbegeleiding (8 uren)
  • Marketingplanning en- strategie (28 uren)
  • Direct Marketing (16 uren)
  • Nieuwe marketingtechnologieën (20 uren)
  • Klantengedrag, motieven en behoeften (16 uren)
  • Salesmanagement (20 uren)
  • Communicatie (20 uren)