#170271
#Opleiding #Commercieel

Google Advanced: SEO – SEA - Analytics (SBM Certified Training)

Introductie

Wilt u Google om uw vinger winden en tegelijk uw lezer van vlees en bloed verleiden? Dan is deze training u op het digitale lijf geschreven. Wim Van Rompuy gidst u door het SEO-bos via live-internetpagina’s. Zo kaapt u binnenkort klanten weg voor de neus van uw concurrenten.

Volg deze opleiding en:

  • U kent de do’s-and-don’ts van SEO-copywriting.
  • U haalt een hoge ranking in Google.
  • U weet welke andere factoren SEO-succes bepalen.

Toch is SEO-copywriting alleen niet zaligmakend. Volg dus zeker ook de twee modules van Frederik Delfosse. Hij dompelt u onder in:

  • remarketing: analyseer en optimaliseer uw campagnes.
  • conversie: bepaal doelstellingen, meet resultaten en stuur bij.
  • tools: gebruik Google Tag Manager, Reguliere Expressies en Google Optimize.

Zo leveren uw SEO-inspanningen, Facebook-activiteiten en Google Ads nóg meer op.

Omschrijving

SEO-Copywriting, Remarketing & Conversies & Adwords editor (SEA), Analytics (Google Tag Manager, RegEx, Google Optimize)

 

Google Advanced is een SBM Certified Training en bestaat uit:

  • Module 1: Schrijven voor Google (SEO) (1 dag of 2 avondsessies*)
  • Module 2: Google Ads (SEA) – advanced (1 dag of 2 avondsessies*)
  • Module 3: Google Analytics – advanced (1 dag of 2 avondsessies*)

*cfr. de praktische planning

U gaat met deze training hands-on aan de slag met uw eigen Google Account en uw eigen website.

 

Module 1: Schrijven voor Google (SEO)

De nr. 1 SEO copywriting training in Vlaanderen!

Schrijft u webteksten? Dan dient u twee heren. U verleidt de lezer van vlees en bloed om in te gaan op uw aanbod. Maar daarvoor moet u hem wel eerst op uw website krijgen. En dat lukt alleen als u ook Google om uw vinger windt.

In deze training leert u de eisen van Google en die van uw klant tegelijk inwilligen. U danst op het slappe koord van SEO-copywriting. Slap omdat technische vereisten en gezond verstand elkaar voor de voeten lopen. Slap omdat SEO-teksten niets opleveren zonder een globale SEO-aanpak.

  • Mik op een jarenlange Google-toppositie - zonder te betalen voor Adwords.
  • Breng de andere factoren voor SEO-succes in kaart met uw checklist.
  • Kaap uw klanten voor de neus van uw concurrenten weg.

Méér dan SEO-copy

Is SEO-copywriting zaligmakend? Nee, het betekent zelfs ... niets zonder de drie andere SEO-factoren: techniek, populariteit en onderhoud. Die komen dan ook eerst aan bod. Zo weet u precies welke struikelblokken u moet (laten) opruimen en hoe gevarieerd uw SEO-arsenaal is. Dan gaan we aan de slag met het eigenlijke 'schrijven voor Google' - concreet en to-the-point.

Hete SEO-hangijzers

Alle hete hangijzers van SEO-copy komen aan bod. Landingspagina's, dubbele content, mobiel zoeken, trefwoordenonderzoek, Nederlands-Vlaams, enzovoort. Alleen SEA (Google-advertenties) laten we links liggen wegens niét gratis.

Geen technische knobbel

Wees gerust: uw lesgever is ... geen techneut. Hij gidst u dus in mensentaal door het SEO-bos. En maakt u intussen attent op 'black hat SEO'-gevaar én op plukrijpe Google-vruchten.

Google-klanten centraal

De insteek van deze training is eenvoudig: Google wil zijn klanten op hun wenken bedienen. Lees: wie naar informatie zoekt, zo snel mogelijk naar de aangewezen website leiden. Bent u mee met die zienswijze? Dan wordt het SEO-schaakspel plots zonneklaar. En begrijpt u waarom Google van 'leveranciers' zoals u, eist wat het eist. Meer nog: u voorspelt het.

PowerPoint? Weg ermee

Verwacht u een alomvattende PowerPoint-presentatie? Dan bent u er aan voor de moeite. Want vanaf de eerste minuut gaat we samen met live internetpagina's aan de slag. (Ja, ook die van uw eigen website, als u dat graag hebt.) We nemen ze onder de loep en kneden de webteksten tot SEO-krachtvoer.

Module 2: Google Adwords (SEA) – advanced

 

Remarketing & Conversies & Adwords editor.

U kent de basis van Google AdWords en u wilt u verder verdiepen in de wereld van remarketing. Via remarketing bent u in staat om uw websitebezoekers opnieuw te bereiken met aangepaste boodschappen. We leren u hoe u verschillende doelgroepen aanmaakt en hoe u uw advertenties hierop afstemt.

Is uw doelstelling het verkrijgen van e-mailadressen of is uw doelstelling het genereren van meer verkoop of het doen aanvragen van een offerte? Samen zetten we verschillende doelen en conversies op zodat u kan meten wat u wilt weten. Hierbij gaan we zowel aan de slag in Google Analytics als in Google Tag Manager.

We zetten verschillende rapporten op zodat u uw succes kan bijhouden en we leren u hoe u uw bestaande campagnes optimaliseert.

In deze module komen volgende topics aan bod:

  • Remarketinglijsten opzetten en beheren
  • Werken met de Google AdWords Editor
  • Werken met doelen en conversies
  • Advertenties analyseren en optimaliseren
  • De statistieken van uw website
  • Uw website optimaliseren op basis van de statistieken

Module 3: Google Analytics – advanced

 

In deze opleiding leren we hoe u interacties zoals klikken op een telefoonnummer, het afspelen van een video, het invullen van een formulier, ed. kan meten en registreren via Google Tag Manager. We leren u eveneens werken met aangepaste doelen en conversies.

Daarnaast leren we ook werken met Reguliere Expressies (RegEx) om data in Google Analytics te filteren en leert u geavanceerde aangepaste rapporten bouwen voor zoekmachine optimalisatie en online adverteren.

Vervolgens gaan we dieper in op Google Optimize waarbij u leert om A/B testing campagnes op te zetten en te beoordelen. We eindigen deze opleidingen met tips, trucs en oefeningen.

In deze module komen volgende topics aan bod:

  • Werken met Google Tag Manager
  • Werken met Reguliere Expressies
  • Nieuwe dimensies en statistiek
  • Werken met geavanceerde aangepaste rapporten
  • Werken met Google Optimize

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze training is bedoeld voor wie zich wil verdiepen in SEO copywriting, Google Ads (SEA) en Google Analytics. Kennen én Kunnen staan centraal in de training.

Bijkomende info

Zorg dat u een actief leadbeheer hebt. Zorg ervoor dat uw SEO-inspanningen, uw Facebook-activiteiten, uw Google Ads-marketing én uw budget zo ingezet worden dat u iedere maand dezelfde instroom kan bereiken, waardoor de continuïteit van uw bedrijf gegarandeerd wordt. Tegenwoordig kan dat proces volledig geoptimaliseerd en geautomatiseerd worden zodat u daar niet meer verder moet over nadenken.”

Van basis naar pro

Heel wat bedrijven kennen stilaan de basisfunctionaliteiten, maar die worden ook door iedereen gebruikt. Dus wanneer u het verschil wilt maken, moet u toch wel een diepere kennis hebben om op een kostenefficiënte manier uw doel te bereiken. En daar zijn de SBM Google trainingen op gebaseerd: we vertrekken bij de basis en gaan zo naar geavanceerde toepassingen, zodat u als bedrijf weer een stapje voor bent op u concurrenten.

De tools die Frederik Delfosse zijn cursisten aanreikt, sluiten perfect aan bij hoe hij zelf zijn eigen klanten adviseert. Alle online tools die hij gebruikt en alle tips & tricks worden meegegeven, zodat u er ook zelf mee verder aan de slag kunt.

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

Zie Tab PROGRAMMA

Programma

Module 1: Schrijven voor Google (SEO)

  • Deel 1: de 4 SEO-pijlers. Baken het SEO-speelveld af.
  • Deel 2: SEO-copywriting. Overtuig Google én uw prospecten met uw webteksten.

Module 2: Google Adwords (SEA) – advanced

  • Remarketinglijsten opzetten en beheren
  • Werken met de Google AdWords Editor
  • Werken met doelen en conversies
  • Advertenties analyseren en optimaliseren
  • De statistieken van uw website
  • Uw website optimaliseren op basis van de statistieken

Module 3: Google Analytics – advanced

  • Werken met Google Tag Manager
  • Werken met Reguliere Expressies
  • Nieuwe dimensies en statistiek
  • Werken met geavanceerde aangepaste rapporten
  • Werken met Google Optimize
2017-271-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Frederik Delfosse combineert een ruime ervaring als docent, coach en trainer met de functie van zaakvoerder in een digitaal marketingbureau.

Hij is een echte digital expert en kan zijn kennis op een zeer systematische en praktische manier overbrengen.

Wim Van Rompuy is volbloed marketeer en copywriter. Hij runt sinds 2001 Schrijf.be®, toonaangevend Vlaams tekstbureau. Daar gaan jaarlijks 5000 teksten door zijn handen als kwaliteitsbewaker. En helpt hij als Schrijfdokter® bedrijven en organisaties schrijven zoals hun contacten dat verwachten.