#180696
#Opleiding #Commercieel

Google Ads (SEA) - basis

Introductie

Ga direct aan de slag met je eigen Google Adwords account

"Onder Search Engine Advertising wordt het tegen betaling plaatsen van advertenties boven en naast de natuurlijke zoekresultaten verstaan. De advertentie wordt vertoond als een zoekmachinegebruiker een aan de advertentie gekoppeld woord of woordgroep intypt. De adverteerder betaalt alleen voor de zoekmachinegebruikers die op een van zijn advertenties klikken. De advertenties verwijzen naar een webpagina van de adverteerder.

Bij Search Engine Advertising kunnen drie doelstellingen worden onderscheiden. Ten eerste zo veel mogelijk vertoningen (bereik) genereren, ten tweede zo veel mogelijk clicks realiseren en tot slot zo veel mogelijk conversies realiseren. Een conversie kan bijvoorbeeld bestaan uit een informatieaanvraag, een aanmelding of een aankoop. Elke doelstelling heeft zijn eigen strategie." (Bron: Wikipedia)

Omschrijving

U wilt starten met betalende Google advertenties (SEA) maar u weet niet hoe u er aan begint? U leert het in deze module! U maakt kennis met het biedingssysteem, de verschillende type campagnes en de structuur van Google AdWords.

U zet uw Google Adwords account op en vult de administratieve gegevens aan. U maakt kennis met de verschillende types campagnes en het search- en displaynetwerk. U bepaalt uw zoekwoorden en leert hoe u deze het best inzet in functie van uw doelstellingen

Aan de hand van uw zoekwoordenonderzoek bespreken we de mogelijkheden op het search- en displaynetwerk. U maakt verschillende campagnes aan en leert gebruik maken van de diverse biedingssystemen.

In deze module komen volgende topics aan bod:

  • Het biedingssysteem, de verschillende type campagnes en de structuur van Google AdWords.
  • Het search- en displaynetwerk
  • Het bepalen van zoekwoorden en hoe u deze het best inzet in functie van uw doelstellingen
  • De mogelijkheden op het search- en displaynetwerk
  • Het aanmaken van campagnes
  • De verschillende biedingssystemenen

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze training is bedoeld voor wie aan de slag wil gaan met Google adwords (SEA) of wie dat met kennis van zaken wil uitbesteden aan een extern bureau. Kennen én Kunnen staan centraal in de training. U leert er ook wat Google u niet vertelt.

Bijkomende info

Zorg dat u een actief leadbeheer hebt. Zorg ervoor dat uw SEO-inspanningen, uw Facebook-activiteiten, uw Google Ads-marketing én uw budget zo ingezet worden dat u iedere maand dezelfde instroom kan bereiken, waardoor de continuïteit van uw bedrijf gegarandeerd wordt. Tegenwoordig kan dat proces volledig geoptimaliseerd en geautomatiseerd worden zodat u daar niet meer verder moet over nadenken.”

Van basis naar pro

Heel wat bedrijven kennen stilaan de basisfunctionaliteiten, maar die worden ook door iedereen gebruikt. Dus wanneer u het verschil wilt maken, moet u toch wel een diepere kennis hebben om op een kostenefficiënte manier uw doel te bereiken. En daar zijn de SBM Google trainingen op gebaseerd: we vertrekken bij de basis en gaan zo naar geavanceerde toepassingen, zodat u als bedrijf weer een stapje voor bent op u concurrenten.

De tools die Frederik Delfosse zijn cursisten aanreikt, sluiten perfect aan bij hoe hij zelf zijn eigen klanten adviseert. Alle online tools die hij gebruikt en alle tips & tricks worden meegegeven, zodat u er ook zelf mee verder aan de slag kunt.

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

Zie tab PROGRAMMA

Programma

  • Het biedingssysteem, de verschillende type campagnes en de structuur van Google Ads.
  • Het search- en displaynetwerk
  • Het bepalen van zoekwoorden en hoe u deze het best inzet in functie van uw doelstellingen
  • De mogelijkheden op het search- en displaynetwerk
  • Het aanmaken van campagnes
  • De verschillende biedingssystemenen

Deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner SBM, cvba Skilliant.

Lesdata

Datum Startuur Einduur
maandag 21/10/2019 09:30 12:30
maandag 21/10/2019 13:30 16:30
maandag 04/11/2019 09:30 12:30
maandag 04/11/2019 13:30 16:30

Data onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.

Locatie

  • SBM Gent
  • Tramstraat 63
  • 9052 Zwijnaarde
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078/353 653
  • F: 050/403061
  • info@syntrawest.be

Getuigschrift

SBM Certificate

2018-696-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Frederik Delfosse combineert een ruime ervaring als docent, coach en trainer met de functie van zaakvoerder in een digitaal marketingbureau.

Hij is een echte digital expert en kan zijn kennis op een zeer systematische en praktische manier overbrengen.

LEES OOK: https://sbm.be/testimonials/een-doelstelling-die-niet-op-papier-staat-blijft-een-idee