#190085
#Opleiding #Commercieel
NIEUW

Digitale marketing van A tot Z

Omschrijving

Denkt u net als veel (digitale) marketeers dat Google en Facebook de fundamenten zijn voor een sluitend marketingplan? Dan zal u uw mening na het volgen van deze opleiding gegarandeerd herzien! Online marketing omvat immers zoveel meer. Samen doorlopen we het complete spectrum aan actuele online mogelijkheden waar een (digitale) marketeer het verschil mee maakt. Verlies geen terrein op uw concurrenten!

In de opleiding:

  • Leert u de terminologie kennen, de digitale marketingvormen interpreteren en campagnes berekenen
  • Ontdekt u hoe de verschillende opties kunnen ingezet worden om uw organisatie een maximale digitale boost te geven. Als KMO of als internationale speler
  • Leert u in de diepte digitale marketingcampagnes begrijpen, evalueren en kritisch bekijken. En de juiste keuzes maken op de lokale en internationale digitale advertentiemarkt

Na deze opleiding mag u zich gerust een digitale specialist noemen die op een gevorderd niveau over digitale marketing meepraat.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

  • U bent een (digitale) marketeer of u ambieert deze functie
  • U wil inzicht hebben in het het digitale marketingvak omdat dat voor u interessant is (als zaakvoerder, als commercieel of administratief medewerker, ...)

Bijkomende info

Gelieve uw eigen laptop te voorzien.

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

Na deze opleiding mag u zich gerust een digitale specialist noemen die op een gevorderd niveau over digitale marketing meepraat.

Programma

Sessie 1: De digitale media op de (lokale) advertentiemarkt

  • Wat zijn digitale media?
  • Wat is het betalend aanbod op de (lokale) markt

Sessie 2: Branding

  • Wat is branding?
  • Wat is een klassieke digitale branding campagne?
  • Welke formaten kunnen we hiervoor inzetten?
  • Hoe wordt een branding campagne berekend?
  • Hoe wordt een branding campagne geëvalueerd?

Sessie 3: Performance

  • Wat is het verschil met branding?
  • Wat is specifiek aan een performance campagne?
  • Welke formaten kunnen we hiervoor inzetten?
  • Hoe wordt een performance campagne berekend?
  • Hoe wordt een performance campagne geëvalueerd?

Sessie 4: Inkoopproces media &  Programmatic Advertising

  • Wat is programmatic advertising?
  • Hoe wordt media vandaag ingekocht?
  • Wat zijn de voor- en nadelen aan automatisatie?
  • Hoe koop ik zelf programmatic advertising aan?

Sessie 5: Inleiding tot sociale media & native advertising

  • Welke sociale media gebruik ik om te adverteren?
  • Voor welke doelstelling (branding/performance) gebruik ik sociale media?
  • Wat is native advertising?
  • De kracht van digitale native advertising
  • Het inkoopproces van native advertising

Sessie 6: SEO / SEA + Google Analytics + Data

  • Wat zijn zoekmachines? (Google,Google Home, Amazon (AMSO) en andere populaire marktplaatsen)
  • Wat zijn zoekmachine-advertenties?
  • Hoe koop ik ze aan?
  • Wegwijs in een Google Analytics account
  • Wat zijn data? Wat kan ik er mee doen?  
  • Welke soorten data zijn er? Wat zijn de valkuilen (GDPR)

Sessies 7 en 8 worden gebruikt om de verworven kennis om te zetten in vaardigheden. We werken samen een aantal cases uit en bespreken ze.

Deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner SBM, cvba Skilliant.

Lesdata

Datum Startuur Einduur
maandag 07/10/2019 18:45 21:45
maandag 14/10/2019 18:45 21:45
maandag 21/10/2019 18:45 21:45
maandag 04/11/2019 18:45 21:45
maandag 18/11/2019 18:45 21:45
maandag 25/11/2019 18:45 21:45
maandag 02/12/2019 18:45 21:45
maandag 09/12/2019 18:45 21:45

Data onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.

Locatie

  • SBM Gent
  • Tramstraat 63
  • 9052 Zwijnaarde
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078/353 653
  • F: 050/403061
  • info@syntrawest.be
2019-85-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Lieselot Vandenbroucke is professioneel gepokt en gemazeld in digitale marketing. Sinds 2007 werkte ze binnen verschillende online advertentiebedrijven als Business Development Manager en leerde ze alle kanten van de digitale waaier kennen. Als consultant ondersteunt ze ondernemingen in het vinden van de beste digitale marketing oplossingen.