Digital marketeer - Expert: Google Analytics


Inzicht krijgen in uw digitale campagnes en in het gedrag van uw websitebezoekers!
#210580
#Webinar #Commercieel

Omschrijving

Je wilt inzage krijgen in de resultaten van jouw digitale marketingcampagnes of meer inzicht verwerven in het gedrag van jouw websitebezoekers? Dan ben je in deze opleiding aan het goede adres!

Je leert op een correcte manier data te verzamelen, filters en segmenten van jouw doelgroep in te stellen. Samen implementeren we jouw doelstellingen en leren we hoe we data en interacties (afspelen van een video, inschrijvingen op een nieuwsbrief, klikken op een telefoonnummer) naar Google Analytics kunnen verzenden.

Je leert juiste analyses maken van de verschillende basisrapporten en samen bouwen we aangepaste rapporten in functie van jouw noden.

Google Analytics 4 is de nieuwe versie van Google Analytics. Het vervangt niet meteen de Universal Analytics (UA) versie, maar wordt wel de nieuwe standaard.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Digital marketeers

digitalmarketing-2-4_2021-580.jpg

Programma

Introductie

Wat is Google Analytics en hoe werkt het?

Setup, weergaves & filters

Je leert op een goede manier data te verzamelen. Hierbij kijken we naar filters, maken we de koppeling Google Search Console, Google Ads, …

Basis rapporten & dashboards

We bekijken de 4 basisrapporten en leren werken met dimensies en statistieken. Daarnaast bespreken we ook de belangrijkste items zodat je de resultaten juist leert interpreteren en leert werken met dashboards.

Segmenten

We leren aangepaste segmenten te bouwen op basis van geslacht, leeftijd, kanalen, campagnes, … om onze data te vergelijken ten opzichte van het totaal aantal bezoekers.

Doelstellingen & conversies

Je leert werken met de verschillende type doelstellingen en conversies.

Interacties, tags & campagne tracking

Je leert werken met basis interacties, tags (Google Tag Manager) en campagnetracking (UTM).

Aangepaste rapporten

Je leert aangepaste rapporten op te maken in functie van jouw doelstellingen.

Google Optimize

Je leert werken met A/B-testen in functie van jouw vooropgestelde doelen in Google Analytics.

Regex

Je leert hoe u via reguliere expressies gericht data uit jouw rapporten kunt opvragen.

Opgelet: Deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner Skilliant. Het erkenningsnummer voor Skilliant is DV.O214464.

Lesdata

Datum Startuur Einduur
donderdag 20/04/2023 09:30 12:30
donderdag 20/04/2023 13:30 16:30
donderdag 27/04/2023 09:30 12:30
donderdag 27/04/2023 13:30 16:30
donderdag 04/05/2023 09:30 12:30
donderdag 04/05/2023 13:30 16:30
donderdag 11/05/2023 09:30 12:30
donderdag 11/05/2023 13:30 16:30
Kies eventueel een andere locatie of tijdstip

Data onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.

Contact

  • T: 078/353 653
  • Sofie@syntrawest.be
Docent aan het woord

De opleiding dispatcher bieden we aan via afstandsleren en contactlessen.

Dirk

See you on