#190549
#Webinar #Commercieel
NIEUW

Content marketing: van strategie naar plan


Stap voor stap naar een communicatieplan op maat voor uw organisatie of uw merk. (Wordt georganiseerd als interactieve webinar)

Introductie

Deze opleiding wordt georganiseerd als interactieve webinar.

Omschrijving

Jouw consumenten zijn veranderd. Jouw zakelijke klanten ook. Ze gaan zelf op zoek naar informatie over producten en diensten. En of ze die vinden! Veel meer dan ze ooit kunnen verwerken.

Wil je met jouw product of dienst opvallen in de onoverzichtelijke hoeveelheid info? Zorg dan dat je waardevolle content biedt. In commerciële boodschappen heeft niemand nog zin.

In deze opleiding bepaal je je contentstrategie en maak je een zelfgeschreven contentplan op. Gecoacht door Tina Fabry bereik je in 7 stappen een resultaat waarmee je direct aan de slag gaat!

Je leert:

  • je doelstellingen formuleren en de mogelijke hindernissen kennen en vermijden
  • inhoud creëren die je doelgroep wilt horen. En de verschillende contenttypes en –kanalen kennen
  • de verantwoordelijkheden, de rollen en de tools waarmeeje je strategie uitvoert, monitort en bijstuurt

Connecteer met je klanten en bindt ze aan jouw product of dienst. Waar wacht je nog op?

Gerelateerde opleidingen:

  • Bouwen aan jouw merk: branding van A tot Z
  • Krijg grip op jouw klanten. Zo maak je Personas en Customer Journeys

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Voor wie binnen het bedrijf of de organisatie deel uitmaakt van het marketing en communicatieteam of daarin een functie ambieert.

Methodologie

De opleiding wordt georganiseerd als interactieve webinar.

Programma

De opleiding wordt georganiseerd als interactieve webinar.

We beginnen bij het fundament en ontwikkelen daarna per stap de contentstrategie van jouw bedrijf/organisatie of jouw merk. Elke stap bespreken we uitvoerig en passen we toe op jouw specifieke situatie.

  • Fundament: we starten vanuit jouw fundamenten: missie, visie en de vooropgestelde positionering van uw bedrijf of merk. Hoe zet je je bedrijf in de markt? Wat zijn de onderscheidende waarden ten opzichte van je concurrenten?
  • Doelen: tijd om je doel te bepalen. Is het een organisatie- of projectdoel of een heel specifiek merkgerelateerd doel?
  • Hindernissen: waarom heb je je doel nog niet bereikt? Zijn er hindernissen die jouw doel in de weg staan?
  • Hindernis eliminator: wat moet je doen om jouw doel te bereiken, waar moet je optimaliseren?
  • Persona's: we stellen persona's op en bepalen hun wensen
  • Content: nu pas bepalen we de kernboodschap, thema's of issues
  • Tactiek: hoe gaan we het plan uitvoeren?
  • Communicatietools: we selecteren uit het brede gamma communicatietools om zo optimaal jouw doelgroep te bereiken

Deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner SBM, cvba Skilliant.

Lesdata

Datum Startuur Einduur
woensdag 17/06/2020 09:30 12:30
woensdag 17/06/2020 13:30 16:30

Data onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.

Contact

  • T: 078/353 653
  • Sofie@syntrawest.be

Prijsinfo

Corona?! Die bederft bij SBM uw leerhonger niet

De opleiding gaat namelijk door als interactieve webinar!

Zo blijft u niet op uw leerhonger zitten.

In plaats van in het lokaal binnen te stappen, wandelt u er online binnen.

Alleen delen we de opleiding op in meerdere kortere sessies.

Toch als die uw comfort verbeteren en de leerimpact vergroten.

Webinars zijn het neusje van de trainingzalm.

Het is alsof u fysiek in de zaal aanwezig bent.

U interageert met uw trainer en met uw medetrainees.

En krijgt meteen antwoord op uw vragen.

Onwennig met technologie?

Hoeft niet: de software die u van ons krijgt, is bijzonder gebruikersvriendelijk.

En komt met de begeleiding en ondersteuning waar u om vraagt.

Wees Corona te slim af. Boek nu bij SBM, waar het virus geen spelbreker meer is.

Vragen? Collega Kevin zorgt voor antwoorden (mail kevin@sbm.be) of bel 078 35 36 38).