#160137
#Opleiding #Commercieel

Account Management 3.0 - de Account Manager als spilfiguur in het veranderende verkoopproces

Introductie

'Elke bedrijfsactiviteit draait uiteindelijk rond de vraag van de klant die in deze opleiding centraal wordt gesteld. De opleiding Account Management 3.0 geeft een hedendaagse invulling aan de relatie tussen klant en bedrijf en biedt een kader om op een professionele manier beide partijen beter te laten worden van elkaar. Bovendien is er het praktische handboek voor verdere diepgang.' - ir. Wim Boone, Business Development Manager, expert data centres - Ingenium nv

Omschrijving

De Account Manager als spilfiguur in het veranderende verkoopproces

Deze unieke opleiding/training (inclusief e-learningtool) start waar verkoopopleidingen eindigen. Steeds meer groeit het inzicht dat Account Management een bron van vernieuwing, innovatie en een groot concurrentieel voordeel kan betekenen.

Account Management 3.0 geeft een grondig inzicht in de recente evolutie die deze functie doormaakt. Professioneel Account Manager is een strategische functie die de kleine, middelgrote en grote ondernemingen met succes kunnen implementeren.

Bij deze training wordt het handboek Account Management 3.0 gebruikt. Daarbij hoort ook een e-learning platform. Als deelnemer krijgt u dus een praktische leidraad en een naslagwerk om de opleiding in de praktijk toe te passen en krijgt u oefeningen en praktijkvoorbeelden om door zelfstudie de materie nog beter te verankeren.

De training wordt zeer vaak geboekt als "inhouse" training voor het sales- en accountmanagement team. Meer info? Contacteer luc.verhaeghe@sbm.be

"Zelfs na reeds jaren aan de slag te zijn als Key-accountmanager werden me tijdens deze opleiding enkele handvaten aangereikt waar ik me aan kan vasthouden om nog professioneler in deze functie te groeien. Vooral de meerwaarde van een zorgvuldig accountplan ondersteund door het optimaal gebruik van een goed CRM pakket is mij cruciaal gebleken in de strategische uitstippeling van de toekomstige samenwerking tussen ons bedrijf & haar key-accounts." - Bart De Winter, Key Accountmanager Industry, Schaeffler Belgium sprl/bvba

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze training is bedoeld voor:

  • Ervaren verkopers die willen doorgroeien naar Account Manager
  • Account Managers die wensen door te groeien naar key account management en/of sales management in een industriële of service B2B context
  • Bedrijfsleiders die hun inzichten met betrekking tot account management wensen te actualiseren
  • Commercieel managers, verkoopmanagers en alle commerciële medewerkers met belangstelling en/of dagelijkse contacten met klanten in een B2B context

De opleiding is voor mij een 10 waard. Ik realiseer me dat Account Management wel een heel erg belangrijke functie binnen de organisatie wordt. Als Account Manager heb je een cruciale rol in het creëren van waarde voor de afnemer.

De opleiding Accountmanagement 3.0 was voor mij een ware openbaring. Bleek dat de zaken die ik uitoefende wel degelijk een gemeenschappelijke noemer hebben. Een fulltime job! Het is een uitdagende en boeiende opleiding waar je als bedrijf zeker de vruchten (een concurrentieel voordeel) van zal plukken. De docent is een topexpert waar je kan naar blijven luisteren. Een aanrader van formaat! - Caroline Vercauteren, Mede-Zaakvoerster - Vandromme Finest Meat Products

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

  • De essentiële bedrijfseconomische inzichten voor professioneel Account Management
  • Het inschatten van de impact van recente evoluties in de 'demand chain' én de 'supply chain' in een B2B context
  • Het opstellen en implementeren van een Account Plan in, en mét de organisatie én de klant
  • Het inzien van het belang en het hoe van teamwork in het kader van A.M. 3.0

Programma

Account Management 3.0 geeft een grondig inzicht in de recente evolutie die deze functie doormaakt. Professioneel Account Manager wordt veel meer een strategische functie en is helemaal niet de vertrouwde 'verkoopfunctie'.

1. Wat is Account Management 3.0? Er wordt een antwoord gegeven op de prangende vragen die vele bedrijven/directies zich stellen:

  • Waarom en hoe Account Management professioneel implementeren in de organisatie?
  • Welke verschilpunten zijn essentieel met de 'verkoopfunctie'?
  • Welke competenties bezit de Account Manager 3.0?
  • Is de Account Manager 3.0 ook een 'business developer'?
  • Wat wordt er bedoeld met de 'customer decision journey'?
  • 'best practice' voorbeelden.

2. De 'disrupties' in het verkoopproces: hoe ga je er als Account Manager mee om?

  • Wat is de impact van de veranderende 'supply chain'?
  • Hoe gaan we om met de DMU?
  • Wat zijn de nieuwe account managementconcepten en -praktijken? Hoe zien ze er uit in de praktijk?
  • Wat is het belang van teamplay in Account Management (o.a. belang van CRM, ...)?

3. Workshop: opstellen van een Professioneel Account Plan 3.0

  • Het volstaat niet langer om prognoses en doelstellingen te formuleren.
  • Hoe werk je een professioneel account plan uit?
  • Wat is de inhoud, doelstelling, ... van een goed account plan?
  • 'Account Management Metrics' uitwerken en opvolgen om succes bij de klant en in de markt te behalen.
  • Hoe een account planning opmaken? Welke afspraken moeten we hieromtrent maken? Welke werkprocessen kunnen we hiervoor inschakelen?

4. Casus uit de eigen werkpraktijk (individuele coachingsessie)

Datum Startuur Einduur
vrijdag 07/12/2018 09:30 12:30
vrijdag 07/12/2018 13:30 16:30
vrijdag 14/12/2018 09:30 12:30
vrijdag 14/12/2018 13:30 16:30

Data en prijzen onder voorbehoud van onverwachte wijzigingen.

Locatie

  • SBM Gent
  • Tramstraat 63
  • 9052 Zwijnaarde
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078/353 653
  • F: 050/403061
  • info@syntrawest.be

prijsinfo

2016-137-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Johan Vanhaverbeke is actief als expert in strategie en klant- en marktgericht ondernemen. Zijn zeer ruime praktijkervaring, in combinatie met expertise in het overbrengen van kennis, vaardigheden en attitude, maakt van hem een topcoach! Voor SBM voert hij zeer regelmatig strategische en operationele managementopdrachten uit voor gerenommeerde (inter)nationale bedrijven.

Johan is als docent ook verbonden aan de KU Leuven, Campus Brussel, Odissee Campus Brussel en Aalst en is wetenschappelijk adviseur van de Belgian Association of Marketing.